Besturing "Functiescheiding" met veeraandrijving, gebruikt in afsluitbare brandkleppen – huidige impulscontrole:

In het geval van, bij het verplaatsen naar de veiligheidspositie, het wordt geïnitieerd door een elektromagnetische ontgrendeling die de bout van de demperveeraandrijving losmaakt, en overgang naar de stand-by positie wordt verzekerd door een onafhankelijk aangedreven elektromechanische roterende actuator, wij zeggen, dat het een oplossing is van het bedieningsmechanisme "met scheiding van functies" van veiligheid van de functie van het herstellen van de wachtpositie. Tijdens de normale werking van het ventilatie- en airconditioningsysteem, de veer van de aandrijving van de demper blijft onder spanning staan, waardoor de potentiële energie wordt opgeslagen die nodig is om de demper te sluiten. Het is vergrendeld in de wachtpositie door een bout, vastgehouden door een elektromagnetische trigger met een sterke permanente magneet. Daarom is er geen stuurenergie nodig in stand-by. Bovendien is de bout gekoppeld via een hendel met een thermische ontgrendeling – meestal smeltbaar of ampul en met een handmatige trigger. De demper kan in drie gevallen in de veiligheidsstand worden gezet:

– temperatuurstijging boven de activeringstemperatuur van de thermische release,
– handmatige trekker,
– besturingssignaal van de CSP – huidige puls.

In het geval van een signaal van de CSP van een stroompuls die de elektromagnetische uitschakeleenheid bekrachtigt, er wordt een magnetisch veld gecreëerd dat tegenovergesteld is aan het magnetische veld van een permanente magneet, Hierdoor komt de bout die de veeraandrijving van de demper blokkeert los. Een direct in de demper gemonteerde veer garandeert een zeer snelle overgang van de demper naar de veiligheidsstand. Het sluiten van het luik duurt enkele seconden, dus onvergelijkbaar sneller dan bij een besturing zonder functiescheiding. Breng het luik terug naar de wachtpositie – de veerspanning van de aandrijving van de demper is mogelijk door stroom te leveren aan de elektromechanische roterende actuator, waarvan het belangrijkste element een elektromotor is;. Dit zou moeten gebeuren na het activeren van de zone-remote recovery-schakelaar, waarop de inspectie is uitgevoerd of door deze dempers handmatig in te schakelen, die niet zijn uitgerust met de stand-byfunctie voor herstel op afstand. Op deze manier wordt de verplichting van de facilitaire bewakingsdiensten om elk brandgevaarsignaal op de plaats te controleren gehandhaafd, waar dit signaal vandaan komt, voordat de normale werking van de CSP is hersteld. Voor kleppen met regelmechanismen met functiescheiding is er geen behoefte aan extra regelscheidingsinterfaces ja, zoals voor dempers met mechanismen zonder functionele scheiding. Signalering van het begin en einde van elke verandering van de positie van de kleppartitie wordt verzorgd door eindschakelaars, die de veeraandrijving van de demper aanvullen.
Vanwege de noodzaak om spanning op de elektromagneetspoel aan te brengen om de demper naar de veiligheidspositie te laten bewegen, het is essentieel dat:
-de trigger werd aangedreven door een voeding die samenwerkte met de batterij,
– wanneer de kabel die de controller verbindt met de elektromagnetische ontgrendeling van de demper langer is dan 2 m deze verbinding moet worden bewaakt.

Laat een antwoord achter