Installatie van bitumen golfplaten

Installatie van golfplaten – Het effen oppervlak bepaalt de dichtheid van de afdekking op de langs- en dwarsoverlappingen van de panelen. Het bovenoppervlak van de bekisting of lat moet het vlak van de dakhelling vormen met rechte hoeken op de hoeken van de hellingsranden (tj. dakranden en gevelrand of nok en dakrand). De vlakheid van de grond en de loodrechtheid van de randen kan worden gecontroleerd door het koord diagonaal uit te rekken tussen tegenoverliggende hoeken van de helling en twee keer de lengte van het koord langs twee diagonalen te meten.

Na het vinden van de oneffenheden van de bovenvlakken van de panlatten, moeten deze panlatten goed ingeklemd worden om een ​​egaal bovenvlak over het gehele dakvlak te creëren.. De panelen dienen vanaf de lijzijde aan de onderzijde van het dak in tegengestelde richting aan de heersende windrichting te worden geplaatst van de gevel tot de gevel en van de goot tot de nok van het dak. Het wordt aanbevolen om de planken verspringend te stapelen, beginnend elke tweede rij met een plank in de lengte doormidden gesneden (breedte 5 vals).

tmp3bd2-1De volgorde van installatie van dakpanelen op de dakhelling:: EEN – montage richting:, B – overlappen evenwijdig aan de dakrand, C – plant loodrecht op de dakrand, D – kap, E – gevelrand, F – daklatten.

Paring begint vanaf de dakrand. Bij dakranden zonder goten en gootstrepen dienen de planken minimaal buiten de dakrandrand uit te steken 3-5 cm, een maximum 7 cm. Bij de dakrand vastgezet met een gootstrip van plaatstaal, wordt de onderrand van de panelen teruggetrokken van de dakrandrand op 8 doen 10 cm, terwijl het plaatwerk van de gootflens deze breedte moet hebben, dat het onder de dakbedekking gaat met een minimale overlap 15 cm.

tmp8d04-1Oplossing voor het ophangen van dakgoten en dakranden bij het afdekken van het dak met golfplaten: EEN – tolerantie van de positie van de gootrand ten opzichte van het vlak van de dakhelling, B – terugtrekken van de rand van de golfplaten van de rand van de dakrand; 1 – rand van de gootstrook, 2 – dakrand boord,
3 – plaat versteviging van de goot knippert, 4 – plaatwerk van de gootstrook, 5 – patch voor golfplaten, 6 – golfplaat, 7 – een afdichtingsinzet tussen de golfplaat en de dakrandplaat,
8 – dakspant, 9 – dakranden, 10 – het vlak van de dakhelling.

Om bitumineuze platen met de ondergrond te verbinden, moeten speciale spijkers met een conische kunststof kop of een platte kop met een afdichtring van PVC worden gebruikt.. Op deze manier moeten spijkers loodrecht op de latten door de top van de golf worden geslagen, om de schijf niet te vervormen.

Wanneer de plank correct op latten of bekisting is geplaatst, je kunt doorgaan om het te repareren. Zorg ervoor dat u controleert voordat u spijkers slaat, of de overlappingen evenwijdig aan de dakrand en loodrecht daarop de vereiste breedte hebben. Om de nagellijn recht op het bordoppervlak te houden, je kunt een string gebruiken. De planken worden aan de naden aan de ondergrond genageld (planten) evenwijdig aan de dakrand door elke golf, terwijl op tussenliggende patches, afwisselend door elke tweede golf.

Er is een minimum vereist 20 stuks. nagels voor één plaat. De juiste volgorde van hameren op de ronden tussen de planken, tj. eerst door de eerste en voorlaatste golven, het zal het bord beschermen tegen vervorming tijdens het bevestigen aan de basis.

tmpd95d-2De methode om golfplaten op de ondergrond te spijkeren (naar de patches): 1 – latten aan de rand van de dakrand of onder de voeg evenwijdig aan de dakrand, 2 I 3 – tussenliggende patches.

Aan de randen van het dak, bij de schoorstenen, dakramen en andere dakdoorvoeren, het wordt aanbevolen om het aantal spijkers op de tussenlatten te verdichten (op elke golf). In de praktijk zijn snijplanken met handzagen onpraktisch, daarom wordt het gebruik van kettingzagen aanbevolen voor meer zaagsneden. In deze gevallen is voorzichtigheid geboden vanwege de hoge hechting van de snijplanken (gedrenkt in bitumen) naar de hete doorslijpschijven van zagen.

Laat een antwoord achter