Besturingsmechanisme "zonder functiescheiding", gebruikt in brandventilatie afsluitkleppen – huidige controle

Besturingsmechanisme "zonder functiescheiding", gebruikt in brandventilatie afsluitkleppen – huidige controle.

In dit geval is de gecombineerde elektromechanische roterende actuator verantwoordelijk voor het verplaatsen van de demper naar de veiligheidspositie en de terugkeer naar de wachtpositie. Bij brand gedetecteerd door SAP, het stroomsignaal wordt verzonden van de CSP naar het regelmechanisme van de afsluitklep van de brandventilatie in de explosiegevaarlijke zone. Dit veroorzaakt het openen van de brandventilatie-afsluitkleppen in deze zone als gevolg van de werking van de elektromotor als basiselement van de gecombineerde elektromechanische roterende aandrijving.. In de overige zones blijven de dempers ongewijzigd en blijven hun mechanismen spanningsloos. De demper wordt hersteld in de wachtpositie als gevolg van de werking van de elektromotor van de samengestelde actuator na het opnieuw inschakelen van de voeding via een interface die scheiding van de veiligheidsfuncties mogelijk maakt van het comfort van het herstellen van de wachtpositie, die op de klep of in de directe omgeving ervan moet worden geïnstalleerd. Deze actie moet volgen op de activering van de schakelaar voor herstel op afstand van de zone naar stand-by, waarin de ingreep werd uitgevoerd of door de kleppen handmatig in te schakelen, die niet zijn uitgerust met de stand-byfunctie voor herstel op afstand. Op deze manier wordt de verplichting van de facilitaire bewakingsdiensten om elk brandgevaarsignaal op de plaats te controleren gehandhaafd, waar dit signaal vandaan komt, voordat de normale werking van de CSP is hersteld. Mechanismen van dit type, naast de controle-energie om de positiestatus te veranderen van de wachtpositie naar de veiligheidspositie, energie nodig hebben om te worden geleverd, die de werking van de elektromotor van de roterende actuator mogelijk maakt. In de meeste gevallen zijn er ook eindschakelaars in de actuator ingebouwd, die het begin en het einde van elke verandering van de positie van de kleppartitie aangeven. Dit type aandrijvingen heeft ook de mogelijkheid om de positie van de klep handmatig te wijzigen om de juiste werking te controleren na installatie of tijdens een service-inspectie.. De functionele test is echter tijdrovend, omdat het is uitgevoerd met een slinger, waarmee u de positie van de klep handmatig kunt wijzigen. Let op, dat in het geval van het gebruik van "niet-scheiding van functies" huidige gecontroleerde controlemechanismen, de tijd die nodig is om naar de veiligheidspositie van de klep te gaan of terug te keren naar de wachtpositie is ongeveer 60 S, die gerelateerd is aan de werking van de elektromotor van de actuator. Vanwege de behoefte aan elektriciteitsvoorziening, om de demper in de veiligheidsstand te laten bewegen, het is essentieel dat:
– de stroomvoorziening is gerealiseerd via een stroomvoorziening die samenwerkt met een batterij van batterijen,
– in het geval dat de kabel die de controller verbindt met de interface en de gecombineerde luchtklepactuator langer is dan 2 de verbinding werd gecontroleerd.

Let nog een keer op, dat volgens uw eis:, afsluitkleppen voor brandventilatie ontworpen om in installaties te werken, waarin één-station implementatie van procedures voor het besturen van apparaten die brandbeveiliging vormen werd aangenomen, moet op commando openen 2 min na de start van de test, en de openingstijd kan niet langer zijn dan 2 min. Middelen, dat de temperatuur in de proefoven dan rond de 100°C . is. Composietcilinders hebben daarentegen in de meeste gevallen een specifieke nominale bedrijfstemperatuur van 50 ° C, wat kan betekenen, dat het openen van de klep onder de voorwaarden gespecificeerd in de bovengenoemde vereisten. conceptnorm (a die overeenkomt met de beginfase van de brandontwikkeling) stroomgestuurde aandrijving zonder functiescheiding, zal niet mogelijk zijn zonder de aandrijving te beveiligen met een vuurvaste behuizing. Het feit is ook belangrijke informatie, dat er op de dag van indiening van de Gids voor afdrukken geen brandventilatiekleppen op de Poolse markt waren, die zijn getest in overeenstemming met de bovengenoemde. vereisten om te worden bevestigd, is het mogelijk om stroomgestuurde composietcilinders te gebruiken zonder "functiescheiding" zonder brandveilige behuizing?.

Laat een antwoord achter