Schilderuitrusting

Schilderuitrusting – Industrieel lakapparaat.

De volgende bedieningszones van het apparaat worden onderscheiden::
1) voorbereidingsgebied voor demontage, schoonmaak, inpakken, stopverf, het te lakken element primen;
2) spuitcabine (schilderen);
3) versnelde droogcabine (droog);
4) strefa obróbki końcowej, inclusief het verwijderen van de aangebrachte schilden en het opnieuw monteren van de gedemonteerde onderdelen.

Spuitcabines en droogcabines kunnen ook gecombineerd worden.

De nadelen van gecombineerde verf- en droogcabines. Het energieverbruik van deze hutten is relatief hoog, want na het spuiten moet de cabine opgewarmd worden, na het drogen van het gelakte element moet de temperatuur echter worden verlaagd.
Anders, vergeleken met aparte spuit- en droogcabines, in geschakelde cabines kunnen minder elementen verwerkt worden (bijv. auto lichaam) tijdens de Dag.

Wat is de taak van de afzuig- en toevoerinstallatie in de spuiterij?? De afzuig- en toevoerinstallatie vervult de volgende taken::
1) utrzymywanie stałego ciśnienia;
2) usuwanie lakieru rozpylonego obok obrabianego przedmiotu;
3) oddzielanie cząstek rozpylonego lakieru z wyciąganego powietrza;
4) doprowadzanie oczyszczonego i ogrzanego powietrza.

Waarom is er een lichte overdruk in de douchecabine in vergelijking met aangrenzende kamers??

Positieve druk in de spuitcabine voorkomt dat verontreinigende deeltjes in de spuitzone komen.

Het werkingsprincipe van verschillende verfstofverwijderingssystemen:

Er zijn twee systemen voor het verwijderen van verfstof:

1. Usuwanie na sucho: In dit systeem worden de verfdeeltjes opgevangen door gelaagde vezelgeweven matten of door filters van vlamvertragend papier.

2. Usuwanie na mokro: In dit systeem worden de verfdeeltjes gebonden door het water, en vervolgens geprecipiteerd door toevoeging van geschikte middelen. Het resulterende verfslib wordt afgevoerd als speciaal afval.

Het lakslib dat ontstaat bij het nat verwijderen van lakstof moet vanwege milieueisen als speciaal afval worden afgevoerd.. Nat stof verwijderen verhoogt aanzienlijk de kosten.

Er zijn de volgende typen compressoren::
1. Kompresor tłokowy – lucht wordt aangezogen door de inlaatklep en samengeperst tot een druk van 7-10 bar.
2. Sprężarka śrubowa – twee rotors met geïntegreerde scrolls comprimeren de lucht om 24 bars.
3. Sprężarka przeponowa – Het in de compressor ingebouwde membraan zuigt lucht aan en comprimeert deze tot een druk van ca. 3 bars.

Laat een antwoord achter